Nauczanie w formie stacjonarnej od 25.05.2020r. - więcej informacji w zakładce AKTUALNOŚCI.

Zasady kształcenia na odległość obowiązujące

 

w Zespole Szkoły i Szkolnego Schroniska Młodzieżowego
w Grodzisku

 

Na podstawie: Zarządzenia Dyrektora ZSiSSM w Grodzisku Nr4/2019/2020

 

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. ze zmianami.

 

 

 

I.                   PODSTAWOWE INFORMACJE O KSZTAŁCENIU ZDALNYM

 

1.      Kto organizuje pracę ucznia uczącego się zdalnie?

 

§  Szkoła (nauczyciel danego przedmiotu) odpowiada za merytoryczne przygotowanie zajęć.

 

§  Uczeń i jego rodzice/opiekunowie prawni odpowiadają za właściwe i rzetelne wywiązywanie się              z obowiązku uczestnictwa w kształceniu na odległość.

 

§  Niektóre z zajęć będą wymagały uczestnictwa w nich uczniów w zaplanowanym czasie, np. czat lub telekonferencja. Inne będą miały formę zadań, ćwiczeń czy kart pracy przesyłanych przez nauczyciela do samodzielnej realizacji przez ucznia.

 

§  Zadania określone przez nauczycieli mogą posiadać termin ukończenia (przesłania). Wybór odpowiedniego czasu realizacji tych zadań zostawiamy uczniom i rodzicom.

 

§  Prosimy o motywowanie dziecka do systematycznej, równomiernej pracy nad przyswajaniem materiału i wykonywaniem ćwiczeń.

 

§  Kształcenie zdalne nakierowane jest także na kształtowanie odpowiedzialności, rzetelności                           i systematyczności.

 

§  Zajęcia zdalne przewidują także sprawdzanie wiedzy i postępów uczniów oraz ocenianie.

 

§  Nauczyciel umieszcza materiały edukacyjne na dany dzień najpóźniej o godz. 8.30 tego samego dnia lub według własnych ustaleńz rodzicami/uczniami.

 

2.      Czym jest zdalna edukacja?

 

§  Zdalna edukacja polega na zapoznawaniu się z różnego rodzaju cyfrowymi materiałami udostępnionymi w sieci Internet pod kierunkiem i aktywnym przewodnictwem nauczyciela.

 

§  Formy kształcenia dzielimy na synchroniczne, interaktywne (uczniowie i nauczyciel pracują w tym samym czasie, prowadząc komunikację w czasie rzeczywistym) oraz asynchroniczne (uczniowie przyswajają wiedzę, realizują zadane ćwiczenia, wypełniają testy, itd.).

 

§  Rezultaty działań w zarówno w kształceniu synchronicznym jak i asynchronicznym mogą być przedmiotem oceny.

 

II.                 ORGANIZACJA ZAJĘĆ ZDALNYCH W NASZEJ SZKOLE

 

1.      W jaki sposób będzie prowadzona nauka zdalna w naszej szkole?

 

§  Nauczyciele prowadzący zajęcia będą systematycznie umieszczali w dzienniku elektronicznym opisy zadań dla uczniów danej klasy i odpowiadali na zapytania uczniów i rodziców także za pomocą e-dziennika.

 

§  Działania te będą widoczne w zakładkach: Wiadomości oraz Zadania domowe.

 

§  Nauczyciel może także kontaktować się z uczniami i/lub rodzicami za pomocą poczty e-mail, platform edukacyjnych, dysków współdzielonych oraz interaktywnie (w czasie rzeczywistym)                      za pomocą komunikatorów i aplikacji do komunikacji audio lub audiowizualnej.

 

§  Sposób prowadzenia nauki zdalnej opisuje niniejszy dokument.

 

 

 

2.      Kiedy nauczyciele będą dostępni on-line do kontaktu w czasie rzeczywistym?

 

Od poniedziałku do piątku w godzinach przez siebie ustalonych w porozumieniu z rodzicami (np: 11.00 – 12.30) nauczyciele pełnią dyżur on-line pozostając wtedy w gotowości do bieżącego kontaktu z uczniami lub rodzicami w czasie rzeczywistym.

 

3.      Ile czasu uczeń ma na wykonanie zadania?

 

§  Termin wykonania danego zadania nauczyciel opisuje w wiadomości opisującej zadanie lub                        w treści samego zadania.

 

§  W przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych uczeń powinien zawiadomić nauczyciela o braku możliwości wykonania zadania w ustalonym terminie.

 

§  Jeśli uczeń ma wątpliwości, jak wykonać zadanie lub nie potrafi go wykonać – powinien zgłosić to nauczycielowi, aby uzyskać jego pomoc.

 

4.      Jakiego typu zadania będą umieszczone w wiadomościach od nauczyciela?

 

§  Nauczyciel będzie zlecał uczniom zadania do wykonania w takich formach, jak:

 

©  klasyczna, z odwołaniem do podręcznika, zeszytu ćwiczeń,

 

©  tekstowy opis zadania do wykonania,

 

©  link do interaktywnych platform edukacyjnych wykorzystujących formy nauki i sprawdzania wiadomości (np. filmy, quizy, testy),

 

©  załącznik zawierający materiały tekstowe, grafiki, materiały audiowizualne, itp.

 

5.      Jak odbywają się zajęcia interaktywne z nauczycielem?

 

§  Nauczyciel może zorganizować lekcję on-line przy wykorzystaniu aplikacji audio, audiowizulnych lub na internetowych platformach edukacyjnych.

 

§  Czas trwania jednej lekcji wirtualnej nie może przekroczyć 30 min.

 

§  Informacja o formie i terminie spotkania on-line będzie przekazywana uczniom za pomocą wiadomości w e-dzienniku lub komunikatora internetowego najpóźniej w dniu poprzedzającym lekcję zaplanowaną w takiej formie.

 

6.      Czy nauczyciel towarzyszy uczniowi w trakcie wszystkich zajęć?

 

§  Nie. W ramach możliwości technicznych zajęcia mogą odbywać się z udziałem nauczyciela. Takie zajęcia można porównać do wirtualnej klasy, w której obecni są w tym samym czasie uczniowie                     i nauczyciel. Mają oni możliwość komunikacji oraz przesyłania sobie materiałów.

 

§  Pozostałe zajęcia prowadzone są w oparciu o zestaw instrukcji oraz materiały dydaktyczne przeznaczone do samodzielnej nauki.  

 

7.      Sytuacja, gdy uczeń nie zrozumie jakiejś partii materiału, przeznaczonej do samodzielnego opanowania?

 

§  Kształcenie zdalne zakłada możliwość zadawania nauczycielowi pytań zarówno w formie pisemnej, jak i w trakcie rozmowy tekstowej, głosowej lub wideo.

 

§  Ważne jest, by zachęcać dziecko do zadawania pytań i dzielenia się wątpliwościami z nauczycielem w wyznaczonym do tego czasie (punkt II.2)

 

8.      Kto sprawuje opiekę nad uczniem uczącym się zdalnie?

 

§  Rodzice lub opiekunowie prawni. Uczeń przebywający w domu realizuje obowiązek szkolny pod opieką rodziców/opiekunów prawnych.

 

§  Pracujący zdalnie nauczyciel nie ma możliwości realizowania swoich funkcji opiekuńczych.

 

§  Bardzo prosimy, aby rodzice stosowali się do przepisów prawa w zakresie odpowiedzialności rodzicielskiej.

 

9.      Czy plan lekcji zostanie zachowany?

 

Tak. Jednakże nie w celu organizowania uczniom nauki na odległość dokładnie w ilości i czasie wynikającym z planu zajęć, lecz w celu zachowania systematyczności i dyscypliny pracy i nauki. Zachowanie rytmu szkolnego może być decydującym warunkiem sukcesu edukacyjnego ucznia.

 

10.  W jaki sposób kontrolowane będzie uczestnictwo uczniów w zajęciach kształcenia na odległość?

 

§  Zakłada się, że uczniowie biorą udział w zajęciach (odrabiają zadania). 

 

§  Jeśli uczeń z przyczyn zdrowotnych, rodzinnych lub technicznych nie może danego dnia uczestniczyć w zajęciach kształcenia na odległość, rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do zgłoszenia tego faktu wychowawcy danego dnia do godz. 11.00.

 

11.  W jakim zakresie będą używane zeszyty ćwiczeń, tradycyjne podręczniki oraz zeszyty lekcyjne?

 

§  Użycie tradycyjnych podręczników, zeszytów ćwiczeń i zeszytów zależy od formy lekcji przyjętej przez nauczyciela. Może się zdarzyć, że część zajęć będzie wymagała ich używania tradycyjnie, a część będzie prowadzona przy wykorzystaniu nowych pomocy dydaktycznych.

 

12.  W jaki sposób będzie odbywało się ocenianie postępów uczniów?

 

§  Podstawowe formy monitorowania pracy ucznia przewidują potwierdzanie wykonania zadanej pracy poprzez odesłanie nauczycielowi odpowiedzi do zadań, zdjęcia tych odpowiedzi lub innego pliku zawierającego rozwiązane zadania lub wykonanej innej formy pracy (np. prace plastyczne).

 

§  Nauczyciele oceniają uczniów przede wszystkim za ich zaangażowanie, aktywność, sumienność, samodzielność pracy oraz terminowość wykonywania zadań, ale także za poprawność ich wykonania.

 

§  Możliwe jest ponadto przeprowadzanie quizów czy testów on-line oraz przeprowadzenie indywidualnej rozmowy audio lub audiowizualnej z uczniem będącej formą ustnej odpowiedzi za pomocą komunikatorów elektronicznych w czasie rzeczywistym.

 

§  Ocenianie zachowania uczniów polegać będzie na podsumowaniu zachowania ucznia                             w okresie poprzedzającym zawieszenie działalności szkół, w okresie przywrócenia zajęć                                       w szkołach a także funkcjonowania ucznia w okresie nauki na odległość, a zwłaszcza jego systematyczności i aktywności w realizacji zleconych form nauki.

 

§  Wszystkie oceny uwzględniające wywiązywanie się uczniów z powierzonych zadań oraz uwagi dotyczące funkcjonowania uczniów w okresie zdalnego nauczania będą odnotowywane                            w e-dzienniku.

 

13.  W jaki sposób nauczyciele mogą się upewnić, że uczniowie w czasie sprawdzania wiedzy                                       i umiejętności nie posługują się niedozwolonymi pomocami, notatkami, ściągami, czy pomocą rodziców?

 

§  Nauczyciele mają ograniczone możliwości weryfikacji, czy uczeń pracuje samodzielnie. Ważne jest budowanie przez rodziców motywacji wewnętrznej uczniów i zwracanie uwagi na to, że korzystanie z niedozwolonych form wsparcia jest niekorzystne dla samego ucznia. 

 

§  Niektóre metody sprawdzania wiedzy i umiejętności ucznia, na przykład podczas telekonferencji, mogą przypominać odpytywanie uczniów, znane z tradycyjnej klasy szkolnej.

 

14.  W jaki sposób nauczyciele będą sprawdzać, czy prace o charakterze twórczym nie są skopiowane               z zasobów Internetu i nie mają charakteru plagiatu?

 

§  Nauczyciele mogą posługiwać się skutecznymi metodami i technikami wykrywania duplikatów tekstów. 

 

§  Przedstawianie cudzych prac, jako swoich będzie skutkowało oceną negatywną i będzie miało niekorzystny wpływ na ocenę zachowania.

 

15.  Jakie treści edukacyjne będą podawane uczniom w środowisku zdalnym?

 

§  Treści edukacyjne podawane w środowisku zdalnym będą służyły realizacji podstawy programowej oraz rozwijaniu zainteresowań i pasji uczniów.

 

§  Nauczyciel może przekazywać wiedzę w formie nagrań oraz transmisji audio oraz wideo, przygotowanych samodzielnie lub wykorzystywać edukacyjne zasoby Internetu o charakterze multimedialnym (animacje, filmy, wykłady, nagrania eksperymentów, gry edukacyjne, interaktywne materiały dydaktyczne, itd.)

 

16.  Dlaczego niektóre prace domowe powinny być realizowane na piśmie w uczniowskim zeszycie lekcyjnym?

 

§  Istnieje wiele powodów, by tradycyjne zeszyty w dobie edukacji zdalnej spełniały nadal swoją rolę. Do głównych należy: pielęgnowanie umiejętności pisania ręcznego, procesy zapamiętywania zachodzące w trakcie pisania, lepsze rozumienie materiału pod wpływem wykonywanych odręcznie ćwiczeń i zadań.

 

§  Nauczyciel może żądać przekazania fotografii ćwiczeń, notatek lub zadań wykonywanych                             w uczniowskim zeszycie lekcyjnym.

 

III.              STANOWISKO PRACY, URZĄDZENIA I OPROGRAMOWANIE

 

1.      Jaki sprzęt potrzebny jest uczniowi do uczestniczenia w zajęciach?

 

§  Celem realizacji programu kształcenia z użyciem metod i technik kształcenia na odległość uczniowie powinni mieć do dyspozycji urządzenie mające dostęp do Internetu, wyposażone                                w ekran, klawiaturę oraz mysz lub inne urządzenie kierujące wskaźnikiem ekranowym. Zalecany (ale niewymagany) jest dostęp do drukarki czy też posiadanie mikrofonu lub kamerki.

 

§  W przypadku braku dostępu do takich urządzeń należy zawiadomić szkołę. W takiej sytuacji poinformujemy ucznia i rodziców, w jaki sposób będzie realizowane kształcenie na odległość. Istnieje możliwość wypożyczenia sprzętu ze szkoły.  

 

2.      Jak powinno wyglądać stanowisko pracy ucznia?

 

§  Trzeba pamiętać, że wykorzystanie sprzętu komputerowego, tabletu lub telefonu oraz smart TV nie odbywa się w celach rozrywkowych.

 

§  Należy ze zrozumieniem podejść do konieczności zapewnienia komfortu i wygody pracy uczniów.

 

§  Zaleca się zapewnienie, schludnego, czystego biurka, odpowiednich narzędzi pracy oraz dobrego oświetlenia i ergonomii.

 

IV.              HIGIENA PRACY W KSZTAŁCENIU ZDALNYM

 

1.      Czy istnieją zalecenia dotyczące pracy przy komputerze w godzinach popołudniowych                                           i wieczornych?

 

Tak. Należy unikać pracy przy komputerze i urządzeniach mobilnych w takich godzinach. Jeśli jednak uczeń decyduje się za zgodą rodziców na pracę po zmroku zalecamy ustawienie w systemie operacyjnym filtra światła niebieskiego, aby uniknąć problemów ze zmęczeniem i bezsennością.

 

2.      W jaki sposób spędzać przerwy?

 

§  Należy odejść od stanowiska komputerowego, smart TV lub innych urządzeń.

 

§  Aby wzrok mógł odpocząć zaleca się patrzenie przez okno lub kilka chwil aktywnego wypoczynku. Warto też wykonać odpowiednie ćwiczenia fizyczne, przeznaczone dla osób pracujących ze sprzętem komputerowym.

 

§  Stanowczo odradza się w czasie przerw korzystania z urządzeń elektronicznych (przerwa nie może polegać na wykorzystaniu gier lub lekturze stron internetowych).

 

3.      Jak zadbać o zdrowie w czasie realizowania zajęć zdalnych?

 

Należy bezwzględnie stosować zasady ergonomii, systematycznie odpoczywać oraz dbać o wentylację pomieszczenia.

 

4.      Ile czasu można spędzić przy urządzeniach z ekranem?

 

§  Uczniowie powinni spędzać tylko tyle czasu, ile to absolutnie konieczne.

 

§  Zwraca się uwagę rodzicom, że wykorzystanie urządzeń ekranowych w edukacji powinno wiązać się z ograniczeniem oglądania telewizji, korzystania z telefonów, tabletów i komputerów poza czasem przeznaczonym na naukę.

 

§  Szczegółowe normy dla nauczycieli można odnaleźć w zaleceniach inspektora BHP.

 

5.      Czy korzystanie z tabletu, telefonu i monitora komputerowego wpływa na zdrowie?

 

Tak. Ma ono charakter negatywny. Z tego powodu zarówno nauczyciele, jak i uczniowie zobowiązani są do rozsądnego planowania aktywności on-line.

 

V.                BEZPIECZEŃSTWO W SIECI

 

1.      Kto będzie przetwarzał dane osobowe ucznia i nauczyciela?

 

Przetwarzanie danych osobowych podczas kształcenia zdalnego jest realizowane przez szkołę na podstawie obowiązujących w szkole regulacji RODO oraz rozporządzania Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącego kształcenia zdalnego.

 

2.      Czy uczeń będzie bezpieczny w sieci Internet, uczestnicząc w zdalnych zajęciach?

 

§  Tak. Rozwiązania stosowane przez szkołę są zgodne z zasadami bezpieczeństwa dzieci w sieci internetowej.

 

§  Ponieważ jednak współczesne systemy operacyjne mają charakter wielozadaniowy, a urządzenia przeznaczone w domu ucznia do realizacji zdalnej edukacji mogą zawierać połączenia prowadzące do szkodliwych stron, należy zachować szczególną czujność, która wynika z obowiązków opiekuńczych rodziców lub opiekunów prawnych. Rekomenduje się zastosowanie mechanizmów kontroli rodzicielskiej.

 

3.      Jakie zagrożenia trzeba brać pod uwagę?

 

Istnieje kilka grup ryzyka, do których należy: cyberprzestępczość, cyberbullying, wyłudzanie danych, zagrożenia związane ze szkodliwym oprogramowaniem oraz szkodliwymi treściami. Ochrona uczniów przed tymi i innymi zagrożeniami jest obowiązkiem rodziców/opiekunów prawnych.

 

4.      Jakie treści mogą być niebezpieczne?

 

§  Trzeba zwracać uwagę na wszystkie programy, aplikacje czy strony internetowe używane podczas nauczania zdalnego. Nauczyciel korzystając z tego typu rozwiązań i wskazując je uczniom podczas nauczania zdalnego kieruje się zasadami bezpieczeństwa w sieci.

 

§  Uczeń, korzystając z nich, musi także je zachować! W szczególności nie należy korzystać ze stron wskazywanych przez przeglądarkę lub programy antywirusowe zainstalowane na komputerze jako podejrzane, nie należy także klikać na reklamy internetowe, jakie mogą pojawić się w czasie korzystania ze szkolenia zdalnego, na linki do serwisów niewskazywanych bezpośrednio przez nauczyciela, nie pobierać załączników niewskazanych przez nauczyciela.

 

5.      Czy można ucznia zostawić sam na sam z urządzeniem wykorzystywanym do celów edukacyjnych?

 

Trzeba wykazać się rozsądkiem, wiedzą i doświadczeniem rodzicielskim. Zalecana jest ostrożność oraz przestrzeganie zaleceń pochodzących od dostawcy systemów kontroli rodzicielskiej na danym urządzeniu.

 

6.      Jakie rozwiązania do kontroli rodzicielskiej powinny być zainstalowane w systemie operacyjnym urządzenia, z którego korzysta uczeń?

 

Wybór i sposób zainstalowania rozwiązań do kontroli rodzicielskiej należy do rodzica. Szkoła rekomenduje stosowanie takich rozwiązań podczas nauki zdalnej.

 


REGULAMIN WYPOŻYCZANIA LAPTOPÓW/KOMPUTERÓW STACJONARNYCH

 

 przez ZSiSSM w Grodzisku

 

 

 

§ 1 WARUNKI OGÓLNE

 

 

 

1.      ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 25 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 .

 

 

 

2.     Użytkownikiem określa się ucznia SP w ZSISSM w Grodziksu., Biorącym określa się  rodziców/prawnych opiekunów ucznia SP w ZSISSM w Grodzisku.

 

3.     Właścicielem laptopa  określa sięZSiSSM w Grodzisku, Grodowa 3 , 32-640 Zator.

 

 

 

 

 

 

 

§ 2 WARUNKI UŻYCZENIA SPRZĘTU KOMPUTEROWEGO

 

 

 

1.     ZSiSSM w Grodziskuzwana dalej właścicielem udostępnia do wypożyczenia uczniowi  laptop wraz z oprogramowaniem, które stanowią jej własność. Dane laptopów tj. producent, typ numery fabryczne i inwentaryzacyjne określone są w umowie użyczenia /zał.nr 1/. Laptopy wyposażone są w myszkę i kabel zasilający wraz z zasilaczem  oraz zapakowane w torbę do bezpiecznego przenoszenia.

 

2.     Do wypożyczenia laptopa uprawniony jest uczeń SP w ZSISSM w Grodzisku, który może jednorazowo wypożyczyć jednego laptopa.

 

3.     Wypożyczony laptop ma być wykorzystywany przez Użytkownika wyłącznie do celów edukacyjnych. 

 

4.     Wypożyczenie sprzętu komputerowego jest bezpłatne. 

 

5.     Uczeń ustala z nauczycielem prowadzącym zajęcia celowość skorzystania ze sprzętu w domu.

 

6.     Potrzebę wypożyczenia laptopa należy zgłosić co najmniej 1 dzień przed terminem wypożyczenia – zawarcia umowy właściwej osobie wskazanej w pkt. 14 niniejszego regulaminu. 

 

7.     Aby wypożyczyć laptop, rodzice/opiekunowie prawni ucznia użytkownika muszą osobiście zgłosić się do Szkoły i podpisać oświadczenie o zapoznaniu się z niniejszym regulaminem. 

 

8.     Rodzice/opiekunowie prawni ucznia – użytkownika, ponoszą pełną odpowiedzialność za wypożyczony sprzęt w trakcie całego okresu wypożyczenia, od momentu odbioru sprzętu do chwili jego zwrotu. W przypadku kradzieży lub uszkodzenia wypożyczonego sprzętu rodzice/opiekunowie prawni Użytkownika, ponoszą całkowitą finansową odpowiedzialność za wypożyczony sprzęt.

 

9.     Rodzice/opiekunowie ucznia – użytkownika zobowiązani są przekazać podstawowe informacje dotyczące zasad korzystania i obsługi laptopa.

 

10.Laptop może być wypożyczony na 30 dni. Dokładną datę wypożyczenia i zwrotu określa umowa użyczenia, która stanowi załącznik niniejszego regulaminu. 

 

11.W przypadku, gdy zamiar wypożyczenia laptopa zgłosi kilka osób uprawnionych, o wypożyczeniu laptopa decyduje kolejność zgłoszeń tych osób.

 

12.Do odbioru sprzętu zobowiązani są osobiście rodzice/opiekunowie prawni ucznia - użytkownika po uprzednim podpisaniu umowy.

 

13.Rodzice/prawni opiekunowie ucznia – użytkownika zobowiązani są do zwrotu osobiście sprzętu do ZSISSM w Grodzisku  w terminie przewidzianym w umowie lub na wezwanie Właściciela. W chwili zwrotu laptopa podpisany zostanie między Biorącym, a Szkołą protokół odbioru, który stanowi załącznik do niniejszego regulaminu. 

 

14.Po odbiorze laptopa przez Szkolę, zostaje on przekazany do administratora sieci w celu sprawdzenia stanu technicznego sprzętu.

 

15.Szkoła ma prawo pociągnąć do odpowiedzialności finansowej Biorącego za ewentualne usterki i uszkodzenia wypożyczonego sprzętu w terminie do 7 roboczych od dnia oddania laptopa do siedziby szkoły.

 

16.Rodzice/prawni opiekunowie ucznia - użytkownika jak i sam Użytkownik zobowiązują się do:

 

      eksploatacji laptopa zgodnie z jego wymogami technicznymi,

 

      zabezpieczenia sprzętu przed kradzieżą, uszkodzeniem lub zniszczeniem,

 

      nieudostępniania laptopa i oprogramowania osobom trzecim,

 

      użytkowania laptopa do celów edukacyjnych zgodnych z realizacją podstawy programowej,

 

      zgłaszania Szkole wszelkich problemów związanych z wypożyczonym sprzętem,

 

      maksymalnej dbałości o sprzęt. 

 

17.Zabrania się samodzielnego instalowania i usuwania oprogramowania na wypożyczonym sprzęcie. 

 

18.Zabrania się naruszania fabrycznych plomb gwarancyjnych i innych oznakowań znajdujących się na wypożyczanym laptopie.

 

19.W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia sprzętu zabrania się samodzielnego naprawiania uszkodzeń.

 

20.Biorący i Użytkownik nie może oddać laptopa do używania osobie trzeciej.

 

21.Po zakończeniu użyczenia Biorący i Użytkownik obowiązani są  zwrócić Właścicielowi laptop wraz z akcesoriami w stanie nie pogorszonym.

 

22.. Biorący ponosi zwykłe koszty utrzymania wypożyczonego laptopa.

 

23.Szkoła w każdej chwili ma prawo do sprawdzenia stanu i sposobu wykorzystywania  wypożyczanego sprzętu.

 

24.W przypadku kradzieży sprzętu komputerowego, który został  wypożyczony rodzic/opiekun prawny ucznia niezwłocznie zgłasza ten fakt policji i  jednocześnie informuje o tym niezwłocznie szkołę.

 

25.W przypadku niedotrzymania przez rodziców/prawnych opiekunów ucznia-użytkownika terminu zwrotu laptopa do szkoły lub nienależytego wykonania obowiązków, o których mowa w niniejszym regulaminie, Użytkownik może, decyzją dyrektora szkoły, utracić prawo do ponownego wypożyczenia laptopa.

 

26.W szczególnych wypadkach Szkoła ma prawo odmówić wypożyczenia sprzętu komputerowego.

 

27.Decyzję o wypożyczeniu sprzętu podejmuje Dyrektor po zasięgnięciu opinii wychowawcy klasy, pedagoga lub psychologa szkolnego.

 

28.Datę i godzinę wypożyczenia ustala nauczyciel zajmujący się wypożyczaniem laptopów.  

 

29.Osobę do przeprowadzania procedury wypożyczania laptopa dyrektor wyznacza odrębnym pismem- upoważnieniem. 

 

§ 3

 

 

Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 26 marca 2020 r.